Activitats



SESSIÓ 1

* Propòsits
Identificar diversos animals que pertanyen a diferents grups de vertebrats i invertebrats.

* Lectura d’imatges
Després de mostrar unes imatges a la pissarra digital, demanar als alumnes que descriguin al més exhaustivament possible els diferents animals: dimensions, extremitats, com tenen cobert el cos, l’entorn on es troben, etc. Seguidament, demanar que en triïn dos i els comparin aportant tant semblances com diferències.

* Diccionari visual
Al llibre trobaren més imatges dels diferents grups d’animals, així com definicions que poden servir de referència als alumnes perquè elaborin les seves definicions sobre altres animals.
 


SESSIÓ 2

* Propòsits
Conèixer les característiques generals dels mamífers i detectar les diferències i les semblances entre els grups principals per identificar-los de manera correcta.

* Per explicar
És probable que els alumnes relacionin el grup dels cetacis més aviat amb els peixos que amb els mamífers. Explicar les semblances i les diferències entre tots dos grups mitjançant una taula.
Es pot concloure explicant-los que les diferències amb els peixos són les característiques que comparteixen amb la resta de mamífers terrestres, raó per la qual s’inclouen en aquest grup.

* Activitats
Que ells mateixos siguin capaços d’extreure les característiques dels mamífers a través d’unes fotos, ho poden fer en parelles. Que vegin les semblances i diferències.
Fer algunes activitats del llibre, de forma individual, i del llibremèdia a la pissarra digital, en grup.


SESSIÓ 3
* Propòsits
Conèixer les característiques dels ocells i els rèptils, així com les diferències i les semblances que hi ha entre els grups principals per identificar-los de manera correcta.

* Activitats
Mostrar a la pissarra digital fotos d’ocells perquè vegin les seves característiques principals i les extreguin ells abans de llegir-les al llibre., ho poden fer amb les parelles de taula o en grup, aixecant la mà.
 
Mostrar a la pissarra digital fotos de rèptils perquè vegin les seves característiques principals i les extreguin ells abans de llegir-les al llibre.


Escriure diferències entre ocells i rèptils, de manera individual.
 

SESSIÓ 4

* Propòsits
Conèixer les característiques principals dels amfibis i els peixos. Saber descriure el procés de metamorfosi en els amfibis i reconèixer les diferències entre els dos tipus principals de peixos.

* Activitats
Mostrar a la pissarra digital fotos d’amfibis perquè vegin les seves característiques principals i les extreguin ells abans de llegir-les al llibre, en grup o en parella.
Mostrar a la pissarra digital fotos de peixos perquè vegin les seves característiques principals i les extreguin ells abans de llegir-les al llibre., en grup o en parella.

Escriure diferències entre amfibis i peixos, de manera individual.


Visió d’un vídeo on surt la metamorfosi de la granota.


SESSIÓ 5

Un cop han acabat d’estudiar els vertebrats, poden veure vídeos, fer activitats del JClic, comprovar resums, que se’ls falicita a la pestanya d’Animals Vertebrats o també poden buscar ells per internet en una sessió d’informàtica.

SESSIÓ 6 I 7

* Propòsits
Conèixer les característiques corporals més importants de les esponges, les meduses i els cucs per poder identificar a quin d’aquests grups d’invertebrats pertany un animal a partir de la seva estructura externa.
Descriure l’entorn en què habiten aquests animals.

* Per explicar
Als alumnes els costa d’entendre per quina raó les esponges de mar es classifiquen dins el regne dels animals i no en el de les plantes.
Recordar que les plantes, per alimentar-se, fan la fotosíntesi, una funció que no poden dur a terme les esponges, que s’alimenten de petites partícules presents en l’aigua. Per això, encara que es mantinguin immòbils en el substrat, com ho faria una planta, una esponja es considera un animal.

* Activitats
Mostrar fotos i vídeos d’esponges i meduses perquè vegin com s’alimenten, on té la medusa la boca.
Fer activitats del llibre a la llibreta, de manera individual, i del llibremèdia a la pissarra digital, en grup.
 

SESSIÓ 8

* Propòsits
Conèixer les característiques corporals més importants dels mol·luscs i els equinoderms per poder identificar a quin d’aquests grups d’invertebrats pertany un animal a partir de la seva estructura externa. Descriure l’entorn en què habiten aquests animals.

* Activitats
Mostrar fotos perquè ells mateixos extreguin les característiques i vegin semblances i diferències entre els mateixos grups de mol·luscs i equinoderms.


SESSIÓ 9

* Propòsits
Conèixer les característiques corporals més importants dels diferents grups d’artròpodes per identificar a quin pertany un artròpode a partir de la seva estructura externa. Descriure l’entorn en què habiten aquests animals.

* Activitats
Aprofitar una activitat del llibre de l’alumne per reforçar la idea que la paraula cuc s’utilitza de manera col·loquial per referir-se a animals que pertanyen a diferents grups, com passa amb un cuc i una eruga. No obstant això, des del punt de vista biològic només el cuc és un veritable cuc; l’eruga és la forma que adopten alguns tipus d’insectes, com les papallones, en el seu procés de metamorfosi.
Mostrar a la pissarra digital fotos dels diversos grups d’artròpodes perquè vegin les semblances i diferències.
Activitats del llibremèdia.
 

SESSIÓ 10
Un cop han acabat d’estudiar els vertebrats, poden veure vídeos, fer activitats del JClic, comprovar resums, que se’ls falicita a la pestanya d’Animals Invertebrats o també poden buscar ells per internet en una sessió d’informàtica.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada