SESSIÓ 1
* Propòsits
Identificar
diversos animals que pertanyen a diferents grups de vertebrats i invertebrats.
*
Lectura d’imatges
Després de mostrar unes imatges a
la pissarra digital, demanar als alumnes que descriguin al més exhaustivament
possible els diferents animals: dimensions, extremitats, com tenen cobert el
cos, l’entorn on es troben, etc. Seguidament, demanar que en triïn dos i els
comparin aportant tant semblances com diferències.
* Diccionari visual
Al llibre trobaren més imatges
dels diferents grups d’animals, així com definicions que poden servir de
referència als alumnes perquè elaborin les seves definicions sobre altres
animals.
SESSIÓ 2
* Propòsits
Conèixer les característiques
generals dels mamífers i detectar les diferències i les semblances entre els
grups principals per identificar-los de manera correcta.
* Per
explicar
És
probable que els alumnes relacionin el grup dels cetacis més aviat amb els
peixos que amb els mamífers. Explicar les semblances i les diferències entre
tots dos grups mitjançant una taula.
Es pot
concloure explicant-los que les diferències amb els peixos són les
característiques que comparteixen amb la resta de mamífers terrestres, raó per
la qual s’inclouen en aquest grup.
* Activitats
Que ells mateixos siguin capaços
d’extreure les característiques dels mamífers a través d’unes fotos, ho poden
fer en parelles. Que vegin les semblances i diferències.
Fer algunes activitats del llibre,
de forma individual, i del llibremèdia a la pissarra digital, en grup.
SESSIÓ 3
* Propòsits
Conèixer les característiques
dels ocells i els rèptils, així com les diferències i les semblances que hi ha
entre els grups principals per identificar-los de manera correcta.
* Activitats
Mostrar a la pissarra digital
fotos d’ocells perquè vegin les seves característiques principals i les
extreguin ells abans de llegir-les al llibre., ho poden fer amb les parelles de
taula o en grup, aixecant la mà.
Mostrar a la pissarra digital
fotos de rèptils perquè vegin les seves característiques principals i les
extreguin ells abans de llegir-les al llibre.
Escriure diferències entre ocells
i rèptils, de manera individual.
SESSIÓ 4
* Propòsits
Conèixer les característiques
principals dels amfibis i els peixos. Saber descriure el procés de metamorfosi
en els amfibis i reconèixer les diferències entre els dos tipus principals de
peixos.
* Activitats
Mostrar a la pissarra digital
fotos d’amfibis perquè vegin les seves característiques principals i les
extreguin ells abans de llegir-les al llibre, en grup o en parella.
Mostrar a la pissarra digital
fotos de peixos perquè vegin les seves característiques principals i les
extreguin ells abans de llegir-les al llibre., en grup o en parella.
Escriure diferències entre
amfibis i peixos, de manera individual.
Visió d’un vídeo on surt la
metamorfosi de la granota.
SESSIÓ 5
Un cop han acabat d’estudiar els
vertebrats, poden veure vídeos, fer activitats del JClic, comprovar resums, que
se’ls falicita a la pestanya d’Animals Vertebrats o també poden buscar ells per
internet en una sessió d’informàtica.
SESSIÓ 6 I 7
* Propòsits
Conèixer les característiques
corporals més importants de les esponges, les meduses i els cucs per poder
identificar a quin d’aquests grups d’invertebrats pertany un animal a partir de
la seva estructura externa.
Descriure l’entorn en què habiten
aquests animals.
* Per
explicar
Als alumnes els costa d’entendre
per quina raó les esponges de mar es classifiquen dins el regne dels animals i
no en el de les plantes.
Recordar que les plantes, per
alimentar-se, fan la fotosíntesi, una funció que no poden dur a terme les
esponges, que s’alimenten de petites partícules presents en l’aigua. Per això,
encara que es mantinguin immòbils en el substrat, com ho faria una planta, una
esponja es considera un animal.
* Activitats
Mostrar fotos i vídeos d’esponges
i meduses perquè vegin com s’alimenten, on té la medusa la boca.
Fer activitats del llibre a la
llibreta, de manera individual, i del llibremèdia a la pissarra digital, en
grup.
SESSIÓ 8
* Propòsits
Conèixer les característiques
corporals més importants dels mol·luscs i els equinoderms per poder identificar
a quin d’aquests grups d’invertebrats pertany un animal a partir de la seva estructura
externa. Descriure l’entorn en què habiten aquests animals.
* Activitats
Mostrar fotos perquè ells
mateixos extreguin les característiques i vegin semblances i diferències entre
els mateixos grups de mol·luscs i equinoderms.
SESSIÓ 9
* Propòsits
Conèixer les característiques
corporals més importants dels diferents grups d’artròpodes per identificar a
quin pertany un artròpode a partir de la seva estructura externa. Descriure
l’entorn en què habiten aquests animals.
* Activitats
Aprofitar
una activitat del llibre de l’alumne per
reforçar la idea que la paraula cuc
s’utilitza de manera col·loquial per referir-se a animals que pertanyen a
diferents grups, com passa amb un cuc i una eruga. No obstant això, des del
punt de vista biològic només el cuc és un veritable cuc; l’eruga és la forma
que adopten alguns tipus d’insectes, com les papallones, en el seu procés de
metamorfosi.
Mostrar a la pissarra digital
fotos dels diversos grups d’artròpodes perquè vegin les semblances i
diferències.
Activitats del llibremèdia.
SESSIÓ 10
Un cop han acabat d’estudiar els
vertebrats, poden veure vídeos, fer activitats del JClic, comprovar resums, que
se’ls falicita a la pestanya d’Animals Invertebrats o també poden buscar ells
per internet en una sessió d’informàtica.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada