Objectius
- Conèixer les característiques generals dels diferents grups d’animals vertebrats.
- Conèixer les característiques que permeten diferenciar els animals invertebrats dels vertebrats.
- Detectar les diferències i les semblances que hi ha entre els principals grups d’animals vertebrats i d’invertebrats.
- Identificar els trets anatòmics dels animals vertebrats i invertebrats que permeten classificar-los de manera correcta.
- Conèixer les característiques dels principals grups que formen els mamífers, els ocells i els peixos.
- Diferenciar els insectes de la resta d’artròpodes a partir de les característiques corporals.
Continguts
- Els mamífers
- Els ocells i els rèptils.
- Els amfibis i els peixos.
- Les esponges, les meduses i els cucs.
- Els mol·luscs i els equinoderms.
- Els artròpodes.
- Interpretació de dibuixos i fotografies sobre l’estructura dels animals invertebrats.
- Interpretació i elaboració de fitxes d’animals vertebrats en què se n’indiquin les característiques principals.
- Maneig de claus dicotòmiques per classificar animals vertebrats.
- Interès per conèixer les característiques dels animals que permeten classificar-los en grups diferents.
- Valoració de la diversitat dels animals.
Treball amb competències
Competència en el
coneixement i la interacció
amb el món físic
- Potenciar destreses per a l’observació dels animals vertebrats i invertebrats, i buscar-hi característiques que permetin classificar-los.
- Desenvolupar habilitats per utilitzar les claus dicotòmiques com a eina fonamental per classificar organismes a partir de les característiques principals.
- Valorar la diversitat que els animals aporten a l’entorn i reconèixer-ne la capacitat d’adaptació a gairebé tot tipus d’ambients.
Competència comunicativa
lingüística i audiovisual
- Fer servir les regles pròpies de l’intercanvi comunicatiu per produir textos orals adequats relacionats amb les característiques i la vida dels animals vertebrats.
- Fer servir el llenguatge com a eina de comprensió i expressió d’idees relacionades amb la descripció de les característiques corporals dels diferents grups d’animals vertebrats i d’aspectes relacionats amb la seva vida.
Tractament de la informació
i competència digital
- Buscar, seleccionar, tractar i analitzar la informació relacionada amb les característiques dels diferents grups d’animals vertebrats i invertebrats, i sintetitzar-la en forma de resum i esquema al final de la unitat.
Competències artística i
cultural
- Valorar l’estètica dels animals en representacions gràfiques, com ara les fotografies.
Competència
d’aprendre a aprendre
- Saber incorporar la informació que prové de l’experiència de cadascú en relació amb els animals i transformar-la en coneixement propi.
Competència d’autonomia i
iniciativa personal
- Enfrontar-se a les dificultats amb esperit de superació i buscar solucions basant-se en la confiança en un mateix, fent servir eines com la cerca d’informació de manera autònoma o l’ajuda dels companys, el mestre o la mestra.
- Emprendre les tasques de manera autònoma i planificada, i distribuir adequadament els temps necessaris per dur-les a terme.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada