Objectius i Continguts



Objectius


  • Conèixer les característiques generals dels diferents grups d’animals vertebrats.

  • Conèixer les característiques que permeten diferenciar els animals invertebrats dels vertebrats.

  • Detectar les diferències i les semblances que hi ha entre els principals grups d’animals vertebrats i d’invertebrats.

  • Identificar els trets anatòmics dels animals vertebrats i invertebrats que permeten classificar-los de manera correcta.

  • Conèixer les característiques dels principals grups que formen els mamífers, els ocells i els peixos.

  • Diferenciar els insectes de la resta d’artròpodes a partir de les característiques corporals.



Continguts

  • Els mamífers
     
  • Els ocells i els rèptils.

  • Els amfibis i els peixos.

  • Les esponges, les meduses i els cucs.

  • Els mol·luscs i els equinoderms.

  • Els artròpodes.

  • Interpretació de dibuixos i fotografies sobre l’estructura dels animals invertebrats.

  • Interpretació i elaboració de fitxes d’animals vertebrats en què se n’indiquin les característiques principals.

  • Maneig de claus dicotòmiques per classificar animals vertebrats.

  • Interès per conèixer les característiques dels animals que permeten classificar-los en grups diferents.

  • Valoració de la diversitat dels animals.



Treball amb competències

Competència en el coneixement i la interacció
amb el món físic

  • Potenciar destreses per a l’observació dels animals vertebrats i invertebrats, i buscar-hi característiques que permetin classificar-los.

  • Desenvolupar habilitats per utilitzar les claus dicotòmiques com a eina fonamental per classificar organismes a partir de les característiques principals.

  • Valorar la diversitat que els animals aporten a l’entorn i reconèixer-ne la capacitat d’adaptació a gairebé tot tipus d’ambients.


Competència comunicativa lingüística i audiovisual

  • Fer servir les regles pròpies de l’intercanvi comunicatiu per produir textos orals adequats relacionats amb les característiques i la vida dels animals vertebrats.

  • Fer servir el llenguatge com a eina de comprensió i expressió d’idees relacionades amb la descripció de les característiques corporals dels diferents grups d’animals vertebrats i d’aspectes relacionats amb la seva vida.


Tractament de la informació i competència digital

  • Buscar, seleccionar, tractar i analitzar la informació relacionada amb les característiques dels diferents grups d’animals vertebrats i invertebrats, i sintetitzar-la en forma de resum i esquema al final de la unitat.


Competències artística i cultural

  • Valorar l’estètica dels animals en representacions gràfiques, com ara les fotografies.


Competència d’aprendre a aprendre

  • Saber incorporar la informació que prové de l’experiència de cadascú en relació amb els animals i transformar-la en coneixement propi.


Competència d’autonomia i iniciativa personal

  • Enfrontar-se a les dificultats amb esperit de superació i buscar solucions basant-se en la confiança en un mateix, fent servir eines com la cerca d’informació de manera autònoma o l’ajuda dels companys, el mestre o la mestra.

  • Emprendre les tasques de manera autònoma i planificada, i distribuir adequadament els temps necessaris per dur-les a terme.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada